søndag, juli 19, 2009

The One with The Babling

Jeg har ligget hele dagen og rodet med layout til min blog.
Pladsen til mine indlæg havde irriteret mig i længere tid, så fandt en ny skabelon. Havde bare ikke forudset det selvfølgelig ville F.... mine farver fuldstændig op. Så her har jeg leget med HTML i adskillige timer, og er først tilfreds nu.


Så er der kommet ny nabo. Eller er det overbo ? Jeg kan faktisk ikke høre det, men det rumler et sted. Jeg har nu tilbragt største delen af mine nætter i min lejlighed - som i realiteten jo nok nærmere er et kollegieværelse i det mere stille København. Jeg har levet de sidste 10 år på Nørrevold(
Nørreport) og sidste efterår på Østerbro i en højt elsket lejlighed på 4. sal lige ved søerne med det dejligste lys. Så skrækken var uendelig stor, da jeg skulle flytte til Emdrup. På kollegie. Det lyder ulækkert, ikke ? Men jeg elsker det. Når jeg ligger mig til at sove om aften er her mørkt og ingen lyd. Jeg kan vågne om natten og undre mig over, jeg ikke er blevet vækket af sirener endnu. Til gengæld har jeg et noget ambivalent forhold til de 15 minutter jeg må tilbringe på cykel for at komme tilbage til indre by.

Jeg har shoppet alt,alt for meget på det sidste. I morgen går turen til Malmø. Ærlig talt, også for at shoppe. men mest for veninde hygge.
Der er..28 dage til min fødselsdag.
Jeg burde også lave en ønskeliste. Men af hvad jeg kan komme på, bliver den ret kedelig. Jeg tænker minisovepose, fjeldrævs feltbukser, uldundertøj, en softshell - eller gerne noget varmere vinterjakke halløj. En lup og et itui til min hammer.
At studere geologi er ikke helt lige til.
Vi har rigtig mange feltture og kommer meget rundt omkring. I år har jeg ikke været så vidt omkring i forbindelse med studiet. Det vildeste er nok Wien på en konference for at arbejde. Oktober byder på Spanien ! og næste sommer kræver studiet tid afsat til en tur til Norge.
Så alt i alt - praktiske ting er krævet.
Jeg overvejer lidt ideen at have to klædeskabe - et til de fine ting og et til geolog tøj-sko-accessories. Nåh jo.. og så et skab til ham der fyren. Som jo egentlig er ex-kæresten.
Puha...
det er indviklet. Især med så mange skabe i en kollegie lejlighed.

nu vil jeg lave mad.

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails