mandag, august 17, 2009

Recommending Movies, or opposit perhaps

I Love you man
Selvom Hangover stadig holder 1. pladsen for mest underholdende komedie i år, er I Love you Man en god runner-up. Peter (Paul Rudd) skal giftes med sin kæreste gennem 8 måneder, Zooey (Rashida Jones). Men han har ingen til at være bedste mand eller til at følge brudepigerne op af gulvet. Han har ingen venner fordi han altid har været en pigernes ven i stedet.
Peter tager derfor på sin evige jagt for at finde en ven eller to og han møder mange skøre individer på sin vej, lige indtil han møder Sydney (Jason Segel, ham fra HIMYM) og de bliver bedre end bedste buds.
Filmen er sjov - helt i gennem sjov. Den er anderledes og med gode skuespillere. Kan klart anbefales.

3 film ? Altså første film var genial, 2. film var sjov nok, men en 3. - er det ikke lidt at trække den lidt for langt. Åbenbart ikke. Crewet bag Ice Age triologien har gjort det igen. Og endda mere vellykket en 2'eren. Humoren har ikke forladt hverken Diego, Scratte, Sid og Manny og de har i denne film fået selskab af dinosaurer. Under isen gemmer der sig nemlig en verden fyldt med de uddøde dinosaurer. Sid finder selvfølgelig på at han skal være mor for 3 dino unger han finder, hvilket deres rigtig mor ikke er særlig glad for.
Filmen er sjov og i Ice Age ånden og inden fejlende, trættende 3'er.

I går endte jeg så min fødselsdag med G.I. Joe i Imperial. Ikke fordi jeg synes action film er fanastiske - men jeg er blevet overrasket før. F.eks. synes jeg at The Dark Knight, Transformers 1&2 og Terminator Salvation var sindssygt fede !!! Og traileren til G.I. Joe så lovende ud. men nej. Lad dig ikke snyde. Filmen halter så meget at den næsten ryger ned på niveau med Last House on the Left - som jeg også synes var mere end forfærdelig. Der var to gode ting ved filmen: Flotte mennesker og så var deres dragter sindssygt smarte. Men så stopper den gode omtale også der. Der var ingen rød tråd og ofte enormt mangel på fornuft i filmen. Det meste af filmen igennem var jeg fyldt med en WTF følelse og jeg sad forbitret tilbage. Øv en dårlig film og dårligt skuespil.

Til gengæld glæder jeg mig til:
District 9 - 21. august (endnu en action film, men denne gang af Peter Jackson)
Inglourious Basterds - 28. august (Tarantinos tolkning af 2. verdenskrig)
Pigen der legede med ilden - 18. september (efterfølgeren på Mænd der hader kvinder)
Earth - 25. oktober (i stil med Our Blue Planet).

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails